Ιδιαίτερα μαθήματα από έμπειρους Φιλόλογους
Στην “ΟΙΚΟΜΑΘΕΙΑ” έμπειροι καθηγητές - Φιλόλογοι, όλοι απόφοιτοι αντιστοίχων τμημάτων Φιλολογίας ΑΕΙ, απ' όλη την Αττική, βοηθούν το μαθητή να αναπτύξει τις κυριότερες εκείνες δεξιότητες που αποσκοπούν στην ανάπτυξη κριτικού γραμματισμού και αναγνωστικών και εκφραστικών ικανοτήτων, ώστε να αντεπεξέλθει στις ανάγκες του Γυμνασίου και να συνεχίσει στο Λύκειο χωρίς κενά και με γερές βάσεις.
Στόχοι διδασκαλίας Νεοελληνικής λογοτεχνίας
Βασικός στόχος της διδασκαλίας των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας είναι “η κριτική αγωγή στο σύγχρονο πολιτισμό”.
Η Λογοτεχνία έχει σημαντική θέση στη ζωή μας, γιατί μας δίνει εργαλεία να κατανοήσουμε τον κόσμο και να συγκροτήσουμε την υποκειμενικότητά μας. Θέτει ως πρωταρχική αξία την κριτική στάση απέναντι στις πολιτισμικές παραδόσεις,τις αξίες και τα μηνύματα απ΄όπου κι αν προέρχονται.
Ειδικότερα με τη διδασκαλία των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο επιδιώκεται:
- η ενδυνάμωση της μορφωτικής επάρκειας, της επικοινωνιακής ικανότητας και της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών μέσα από την ανάγνωση, κατανόηση και ερμηνεία αξιόλογων έργων σημαντικών Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών,
- η διεύρυνση των ορίων της προσωπικής εμπειρίας και ευαισθησίας των μαθητών μάσα από την επαφή με αντιπροσωπευτικά έργα της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, εθνικής και παγκόσμιας, ώστε να γίνουν ανθρώπου ικανοί να αξιοποιούν ενεργητικά τη γνώση, να αναπτύσσουν τις αισθητικές αντιλήψεις τους, να παίρνουν κριτική θέση απέναντι σε βασικά ζητήματα της ατομικής και κοινωνικής ζωής και να διαμορφώνουν επιλεκτικά και υπεύθυνα τις προσωπικές τους στάσεις και πεποιθήσεις.
- η ανάγνωση και η ερμηνευτική προσέγγιση των λογοτεχνικών έργων να διεγείρει τη βιωματική συμμετοχή των μαθητών, να καλλιεργεί μια σταθερή σχέση με τη λογοτεχνία, να ευαισθητοποιεί, να εμπλουτίζει την εμπειρία, να αναπτύσσει τη φαντασία,να καλλιεργεί τη γλώσσα και να αφυπνίζει καλλιτεχνικές δεξιότητες,
- η ανάπτυξη της ικανότητας αξιολόγησης των έργων και αναγνώριση της ποιότητας του λόγου των μαθητών μέσα από τη γνώση και την αξιοποίηση των στοιχείων ιστορίας και θεωρίας της λογοτεχνίας.
Στις γυμνασιακές τους σπουδές οι μαθητές μαθαίνουν να:
- αιτιολογούν και να τεκμηριώνουν την προσωπική τους, αλλά κι εκείνη των συμμαθητών τους, άποψη, αρέσκεια ή απαρέσκεια για τα κείμενα που διαβάζουν,
- αναγνωρίζουν το διαφορετικό τρόπο με τον οποίον οι συγγραφείς μιλούν για διάφορα θέματα,
- αναγνωρίζουν τα πολιτισμικά και ιστορικά στοιχεία που υπάρχουν σε κάθε κείμενο,
- εξοικειώνονται με όλα τα είδη της ανάγνωσης: ιδιωτική, συν - ανάγνωση, δημόσια ανάγνωση σε συγκεκριμένες παραστάσεις, ανάγνωση ύστερα από προτροπή κ.ά.,
- ανιχνεύουν τη μυθοπλαστική επέμβαση της λογοτεχνίας, μετά από σύγκριση των γνώσεων και των πληροφοριών που μας παρέχουν τα λογοτεχνικά κείμενα ( λ.χ. ιστορικό μυθιστόρημα ) με ανάλογες από ιστορικά βιβλία ή δημοσιογραφικές πηγές. Διακρίνουν φανταστικά από πραγματικά γεγονότα,
- μετουσιώνουν και μεταφέρουν τα συναισθήματά τους που τους προκαλεί μια λογοτεχνική ανάγνωση σε νέο κείμενο κάθε είδους: πεζό, ποιητικό, δοκιμιακό,ζωγραφικό, μουσικό, δραματικό.
Βρείτε τον κατάλληλο καθηγητή ιδιαιτέρων μαθημάτων
Συμπληρώστε τη Φόρμα Αναζήτησης Καθηγητή ή επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τους στόχους & τις ανάγκες σας. Θα σας προτείνουμε τον καθηγητή που ταιριάζει στις δικές σας απαιτήσεις μέσα από έναν αριθμό καταξιωμένων καθηγητών, με φροντιστηριακή εμπειρία και πολυετή ενασχόληση με τα ιδιαίτερα μαθήματα.